ڈیجیٹل مارکیٹنگ ، مراحل ، معاوضے ، احتیاط - دوسری قسط


 گذشتہ مضمون میں، بیان کئے، گئے، نکات، کے یہ ، مضامین ،کن افراد کے لیے ثمر آور ثابت ہوں گے، ہی اس سلسلے کی بنیاد ہیں۔

اس کے علاوہ۔

ڈیجیٹل میڈیا مارکٹنگ پراجیکٹ کی لاگت 

ان تحاریر میں، ڈیجٹل مارکٹنگ سروسز کے تمام بنیادی اور مرکزی حصوں بارے لاگت /پراجیکٹ کا تخمینہ  کیسے لگایا جاتا ہے، پہ بات کی جائے گی۔

ان تمام مضامین میں، آپ بارہا ایک سادہ سے فارمولے بات کرتے ہوئے دیکھیں گے اور ،درج ذیل اصطلاح کا استعمال بار بار کیا جائے گا

پراجیکٹ کی لاگت = اخراجات + مارک اپ (کمائی کا تناسب)

یعنی پراجیکٹ کی کل (ٹوٹل) لاگت۔

اخراجات (وہ پیسے جو آپ خرچ کریں گے مختلف کاموں پہ)

اور مارک اپ ، یعنی ، فلاں سروس کی تکمیل کے بع

د آپ کی جیب میں کس تناسب سے پیسہ جائے گا۔

اس اصطلاح کا استعمال آپ اس سلسلے میں بار بار دیکھں گے۔

عمومی طور پر، اکثر ڈیجٹیل مارکٹنگ کی سروس مہیا کرنے والے افراد خواہ فری لانسر ہوں، یا کمپنیاں ، ان کا 

مارک اپ طے شدہ ہوتا ہے، یعنی وہ تمام کی تمام سروسز پہ، اوسطا ، بیس سے تیس فیصد، مارک اپ وصول کرتی ہیں۔

یہ والا حصہ/مرحلہ سمجھنے میں ذرا مشکل ہے ،لیکن ایک بار یہ مارک اپ والی چیز سمجھ میں آجائے، تو بطور کلائنٹ/فری لانسر/نوآموز، اس مرحلے کو ڈیل کرنا آسان ہو جاتا ہے، کیوں کہ، مارک اپ متنوع (ویری ایبل ہوتاہے)۔ اسلئے اس میں، تھوڑی اونچ نیچ کا مارجن مل جانا/لے لینا آسان ہے۔ یعنی پراجیکٹ کا مارک اپ، نسبتا اچھا بھی طے کیا جا سکتا ہے۔

اس بارے میں ،پروجیکٹ پر اٹھنے والے اخراجات،

 والا جو حصہ ہے وہ قدرے دشوار ہے، کیونکہ اگر تو آپ کنٹریکٹرز یا آوٹ سورس کر کے (مختلف لوگوں سے ،پراجیکٹ کے مختلف کام لے کر، انہیں، پیسے دے دینا) ، کام کر رہے ہوں

 تو، کانٹریکٹر کس کام کے کتنا چارج کر رہا ہے؟

ظاہر سی بات ہے، یک پروجیکٹ لیا، اس کے مختلف حصے آؤٹ سورس کیے ،ان کو مختلف کنٹریکٹرز کے ذریعے پورا کیا ،تو آپ ، اس پراجیکٹ کے بہت سے اخراجات،  وہ ان کانٹریکٹر کی فیس ہوگی جو وہ، آپ کے سامنے پروجیکٹ کے ،شروع میں رکھیں گے،

 اس کے بعد ہی تو ، آپ اپنے کلائنٹ  کو بتائیں گے، کہ یہ ٹوٹل اخراجات ہیں ۔

بات یہاں تک رہتی تو ٹھیک تھا ،لیکن مذکورہ فارمولے  میں، محض کنٹریکٹرز کی اخراجات کا مجموعہ ڈال کر تو ، پراجیکٹ کی قیمت  طے نہیں کرینگے رائٹ ؟

کام کرنے کامقصد پیسہ کمانا ہے، اور اگر صرف اور صرف پروجیکٹ کی مد  میں آپ ان کانٹریکٹرزکی فیس ہی ڈال دیں تو آپ کے پلے کیا رہ گیا ؟

اس کا مطلب  یہ ہوا کہ، آپ کو پورے پروجیکٹ، اس سے متعلق سروسز، آپ کے منافع کا مارجن، یا مارک اپ کا تناسب، رکھتے ہوئے ا،یک مکمل  لاگت/ تخمینہ  اپنے کلائنٹ کو دینا پڑے گا۔

اس میں اخراجات کا حساب کچھ ایسے بنتا ہے۔

اگر آپ فی گھنٹہ کے حساب سے چارج کررہے ہیں (جیسا کہ اس فیلڈ میں عام ہے)

تو آپ، فارمولے میں، موجود  اخراجات والے حصے،  کو کچھ ایسے لکھیں گے

یعنی 

پراجیکٹ کی مجموعی لاگت = اخراجات (فی گھنٹہ) + مارک اپ۔

تاہم اگر آپ

ہفتہ وار ، ماہانہ، سہ ماہی بنیادوں پہ  پیسے لے رہے ہیں۔

تو

تو پھر ،آپ کو تھوڑی سی محنت، اور ذہنی مشقت بہرحال  کرنی پڑے گی، کیونکہ اس صورت میں، آپ اپنے ،گھنٹوں(work hours) کا حساب، ہفتہ ماہانہ یا سہ ماہی کے حساب سے ، نکال کر، فی گھنٹے اخراجات کا تخمینہ لگا کر اسے مذکورہ فارمولے, میں رکھ کر, ایک مکمل پروجیکٹ کی مجموعی لاگت نکال کر, پھر کلائنٹ کو پیش کریں گے.

 یہ لاگت ہر کمپنی،/فری لانسر/پروجیکٹ، کے الگ الگ ہوتا ہے۔

یعنی فی گھنٹہ جو چارجز ہوتے ہیں، اس کے تعین میں چند فیکٹرز ایسے بھی ہوتے ہیں، مثلا، آپ کے کام کی کوالٹی کا بھی ہوتا ہے، کچھ لوگ چار گھنٹے  بھی، اس درجے  کا کام نہیں کر پاتے جو ،کچھ لوگ ایک گھنٹے میں کردیتے ہیں، گویا کام کی بروقت تکمیل اور اعلی کوالٹی۔

بات تجربے کی ہے، ایک شخص اگر دو سال سے کام کر رہا، اور دوسرا، بیس سال سے کام کر رہا ہے، تو اس کے اخراجات میں کافی فرق ہوگا ، تجربے کی بنیاد پہ۔

تجربے کی بات ہورہی ہے تو ، یہ جاننا ضروری ہے کہ ، اس طرح کے پراجیکٹس میں ، ٹیم کس طرح کی ہونی چاہئے 

ان کے پاس کیا کیا ہنر/ ٹینیکل اسکلز وغیرہ ہونی چاہئیں 


ڈیجیٹل / سوشل میڈیا مارکیٹنگ پراجیکٹ کے لیے درکار افرادی قوت


 اگر آپ کو ان ٹریکٹرز کی پوری ٹیم کے ساتھ کام کر رہے ہیں تو ظاہر ہے آپ کی اپنے اخراجات ایک کنٹریکٹرز کے ساتھ تو محسوس نہیں ہوں گے مختلف ایکٹرز مختلف اخراجات اور اس کے لحاظ سے پورے پروجیکٹ کی لاگت پر پڑتا قیمت کا اثر 
میں کتنے افراد کا حال ہے کتنے کنٹرول میں

درج ذیل افراد  تو بہرحال ، ایک بنیادی سی سوشل میڈیا / ڈیجیٹل مارکٹنگ ٹیم کے لیے ریڑھ کی ہڈی کی حیثیت رکھتے ہیں 

ایڈورٹائزمنٹ مینیجر - فیس بک/ یا دوسرے سوشل میڈیا وغیرہ پر اشتہارات سے متعلق ہر معاملے کا ذمے دار
کاپی رائٹر/لکھاری / کونٹینٹ رائٹر
گرافکس ڈیزائنر
ویب سائٹ ماسٹر یعنی ویب سائٹ سے متعلق ہر معاملہ کا ذمہ دار
اس کے علاوہ 
ایک باصلاحیت ، ویڈیو ایڈیٹر بھی ہو تو ، بہت ہی اچھی بات ہے 
اپھر یہ بھی دیکھا جاتا ہے کہ آپ ایک کمپنی ہیں، تو پھر یہ لوگ آپ کے عملے میں  ہی ہیں، لیکن اگر آپ فری لانسر ہیں، تو پھر یہ لوگ آپ کے کنٹریکٹر ز ہیں، یہ آپ سے کتنا چارج کر رہے ہیں، ان کے لحاظ سے آپ کے پروجیکٹ کی پوری کاسٹ کیا بن رہی ہے ،یہ کافی مشکل اور ذہنی مشقت پہ مبنی مشق ہے،  لیکن دو سے چار بار کرنے کے بعد، 
آپ کو سمجھ آنا شروع ہوجائے گا ، 
اب یہ آپ کی مرضی ہے ، آپ گھنٹوں کے حساب سے چارج کریں 
ماہانہ بجٹ مختص کردیں 
سہ ماہی یا پھر یک مشت رقم  طے ہو جس کے ایڈوانس کا کچھ حصہ لے کر ، آپ کام شروع کریں 
اور پاکستانی افراد کے ساتھ کام کرنا ہے تو ، ایڈوانس والی بات ، پلے سے باندھ لیں ، اگر آپ واقعی کام کرنا چاہتے ہیں 
اس معاملے میں ، آنکھیں ماتھے پر رکھیں ، خصوصا جب آپ جانتے ہوں کہ سامنے والا بجٹ رکھتا ہے ، 
بہرحال
مضامین کےاس سلسلے، کا  مقصد یہی ہے کہ، آپ کو ان تمام سوالوں کے جوابات، جو اوپر بیان کئے، مل جائیں 
یعنی ڈیجیٹل مارکٹِنگ کیا ہے 
اس کے کتنے بنیادی/مرکزی حصے ہیں 
ان تمام مراحل کے معاوضے ، کس طور طے ہوتے ہیں 
اس کام میں افرادی قوت کو دیکھتے ہوئے ، معاوضے وغیرہ کس طرح طے کیے جاتے ہیں  
پھر ، پراجیکٹ کا بجٹ ، ماہانہ ، سہ ماہی ، کیسے طے کریں وغیرہ وغیرہ۔

تو آغاز کرتے ہیں ڈیجیٹل میڈیا مارکیٹنگ سروسز/پراجیکٹ   پر اٹھنے والی لاگت،  سے متعلق مضامین کے پہلےحصے 

یعنی 
سوشل میڈیا مارکٹنگ سروسز کے دام کیسے طے کریں

اس میں ہم یہ جانیں گے کہ 

اس فیس میں کیا کیا شامل ہونا چاہئے۔
اشتہارات کی مد میں لی جانے والی 
سوشل میڈیا مارکٹنگ سروسز کے دام کم کیوں طے ہوتے ہیں۔
سوشل میڈیا مارکیٹنگ پراجیکٹس میں ، آپ کو کون کون سی ذمے داری/کردار نبھانے کی اشد ضرورت ہے۔ 

تبصرے